ContactpersoonOngenaed Esthervormingen@vivosocialprofit.org 02 250 37 77 |
15/06/2023 Op een professionele manier leren chatten met je doelgroep - ONLINE


Na deze vorming kan de deelnemer:
- de visie en positionering van chathulp in de eigen organisatie uittekenen
- de verschillende aspecten van een chathulpverlening
- op een professionele manier chathulp inzetten in de eigen praktijk.
Programma:
Blended hulpverlening, de combinatie van face-to-face contacten en online contacten, wordt steeds meer het nieuwe normaal. Maar hoe kan je dat nu op een professionele manier aanpakken?
Deze vorming richt zich op de manier waarop het chatten professioneel ingezet kan worden in het blended werken binnen welzijns-, zorg en sociaal werk organisaties.
Er wordt stilgestaan bij:
- visie en positionering van chathulp in je organisatie (hoe kijkt jouw organisatie naar chathulp en op welke manier wordt dit (of kan dit) ingezet (worden) in de zorg- en hulpverlening die je nu doet
- verschillende fases in een chathulpgesprek
- verschillende actoren in een chatgesprek
- taal, tekst, tekens, tempo en deontologie in een chatgesprek
- aanpak specifieke en moeilijke gesprekken.
Sectoren:
Diensten met bijdrage Aanvullend Sociaal Fonds van de non-profit (PC 337), Federale Gezondheidsdiensten, Gezinszorg,
Kinderopvang, Lokale Diensteneconomie, Maatwerkbedrijven - BWP, Maatwerkbedrijven - SWP, Opvoedings -en huisvestingssector,
Ouderenzorg, Revalidatiecentra, Socioculturele sector, Thuisverpleging, Vlaamse Welzijnssector, Ziekenhuizen
Opleider:
Arteveldehogeschool vzw
Locatie:
Online
Kostprijs:
Gratis
Meer info:
https://www.vivosocialprofit.org/opleidingen-open-aanbod/20271
Organisatie:
VIVO en FeBi