Maak van Kwaliteitszorg de motor van je organisatie - Het ABC van kwaliteitszorg voor nieuwe kwaliteitscoördinatoren én ervaren mensen die hun kennis willen opfrissen en uitbreiden.

Printervriendelijke versiePDF version

Kwaliteitszorg in welzijn van A tot Z.

Kwaliteitszorg is een krachtig instrument om te bouwen aan je organisatie.

Het is een tool om je visie, missie en waarden te vertalen naar de dagelijkse praktijk zodat de mensen die een beroep doen op je organisatie de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben, je medewerkers een plek vinden waar ze graag werken en goed begeleid worden en je organisatie groeit en bloeit. Daarnaast houdt de overheid ook toezicht op de kwaliteit van je organisatie.

Tijdens dit opleidingstraject verkennen we kwaliteitszorg van A tot Z en gaan we echt aan de slag met het kwaliteitssysteem van je eigen organisatie. Wil je een goede basis rond kwaliteitszorg – of je basiskennis opfrissen – en dit ook meteen vertalen naar je eigen organisatie dan ga ik graag samen met jou en de andere deelnemers aan de slag.

Doelgroep:

Kwaliteitscoördinatoren, stafmedewerkers, leidinggevenden die met kwaliteitszorg bezig zijn in welzijnsorganisaties en hier verder in willen groeien – zowel starters als mensen die hun kennis willen opfrissen

Inhoud:

Meerwaarde van kwaliteitszorg
Verwachtingen van de overheid (per sector)
Een werkbaar zelfevaluatieinstrument
Meetbaar maken van kwaliteit
Projectmanagement
Goesting creëren bij medewerkers

Resultaat:

Kwaliteitszorg van A tot Z zit in je rugzak
Het kwaliteitssysteem in je organisatie is verder uitgebouwd

Data, plaats & kostprijs:
4-11-18 februari, 3 maart & 19 mei 2020, Bierbeek, 999 euro + BTW

Begeleider: Koen Joly
Zelf was ik eind jaar ’90 kwaliteitscoördinator in een kleine voorziening voor mensen met een verstandelijke beperking. Daar werd ik al gebeten door het vertalen van alle verplichtingen naar iets dat werkt en mensen goesting geeft. Doorheen enkele andere jobs heb ik steeds gezocht naar de meerwaarde van kwaliteitszorg voor een organisatie.

Sinds 2003 coach ik mensen, teams en organisaties, o.a. in de zoektocht naar het bouwen van een kwaliteitssysteem dat werkt – met andere woorden: dat ervoor zorgt dat visie, missie en waarden in de praktijk vertaald worden en dat mensen betrokken zijn.

Ik ben steeds gebeten door de idee dat kwaliteitszorg een fantastisch middel is om een organisatie te bouwen die er – vertrekkend vanuit de eigen visie, missie en waarden – in slaagt mensen goesting te geven en op die manier de juiste ondersteuning te bieden aan de mensen die een beroep doen op de organisatie. Dit idee elke keer weer mee in de praktijk vertalen geeft mij veel goesting, die ik graag deel met alle deelnemers.