Vermarkting: de positie van de non-profit in het welzijnslandschap. Door Bram Verschuere

Printervriendelijke versiePDF version

Over de spreker

Bram Verschuere is doctor in de Sociale Wetenschappen en als hoofddocent verbonden aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Universiteit Gent. Hij doet onder meer onderzoek naar de samenwerking tussen overheden en middenveldorganisaties, het management van publieke en non-profitorganisaties, en de organisatie van het welzijnsbeleid.

 

Beschrijving van de toekomstvisie

We profileren ons als welzijnsgerichte ondernemers, maar hoe ondernemend kunnen en willen we werkelijk zijn? Kunnen we de toegankelijkheid, betaalbaarheid en kwaliteit van zorg en welzijn voor onze burgers nog verwezenlijken, of dringt verandering zich op? Hoe behouden we onze eigenheid binnen het welzijnslandschap waar ook commerciële en burgerinitiatieven mee het speelveld vullen? Docent Bram Verschuere brengt een aantal inzichten mee uit het CSI Flanders-onderzoek dat de uitdagingen voor de Vlaamse non-profitorganisaties in kaart bracht. Drie vragen staan in zijn sessie centraal: hoe gaan welzijnsorganisaties met de vermarkting om, wat is de impact ervan op hun werking en hoe kunnen ze hun initiële maatschappelijke doelstelling toch nog bewaken?

Inschrijven kan via deze link