PERSBERICHT: Nieuwe voorzitter voor het Vlaams Welzijnsverbond

Printervriendelijke versiePDF version

BRUSSEL – Chantal Van Audenhove is de nieuwe voorzitter van het Vlaams Welzijnsverbond. Dat is de grootste werkgeversorganisatie in de jeugdhulp en gezinsondersteuning, de ondersteuning van mensen met een handicap en de kinderopvang. Zij volgt Jan Renders op, die na twee termijnen van vier jaar de fakkel doorgeeft.

Chantal Van Audenhove is directeur van LUCAS, het Centrum voor Zorgonderzoek en Consultancy van de KU Leuven. Zij is ook hoogleraar aan de KU Leuven en hoofd Communicatie van het Leuvens Instituut voor Gezondheidszorgbeleid. ‘Chantal Van Audenhove weet als geen ander voor welke uitdagingen de welzijnssectoren momenteel staan. Met haar expertise en kennis is zij de ideale voorzitter om het Vlaams Welzijnsverbond mee richting te geven’, zegt algemeen directeur Hendrik Delaruelle.

Ook Chantal Van Audenhove kijkt uit naar haar voorzitterschap. ‘Er beweegt inderdaad veel in de sectoren van zorg en ondersteuning van kwetsbare doelgroepen. Samen met het team onder leiding van Hendrik Delaruelle wil ik de komende jaren krachtig bijdragen tot de kerndoelstelling, waarin het recht op welzijn van iedere burger en het bouwen aan een solidaire samenleving centraal staan’, aldus de nieuwe voorzitter van het Vlaams Welzijnsverbond.