Handleiding voor het systematisch werken aan kwaliteit in de gezondheids- en welzijnsvoorzieningen
In deze handleiding wordt inhoud gegeven aan een totaal kwaliteitsmanagement voor de welzijns- en gezondheidszorg. In eerste instantie wordt stil gestaan bij de belangrijkste principes van kwaliteitszorg en de organisatievoorwaarden om deze principes te verwezenlijken. Ook wordt verduidelijkt hoe je met een kwaliteitsbeleid kan starten en hoe je dit beleid kan omzetten in een kwaliteitsplanning. Wil men de kwaliteit in de organisatie borgen, dan kan een kwaliteitssysteem helpen. Verder wordt aangegeven welke elementen kunnen worden opgenomen in een kwaliteitshandboek en welke structuur in de organisatie nodig is om alle kwaliteitsinspanningen te ondersteunen. Tot slot worden keuzemogelijkheden en vuistregels meegegeven voor een effectieve invoering van totaal kwaliteitsmanagement.
AUTEUR(S): VOCA - Abdij van Park 6 - 3001 HEVERLEE
TITEL: Totaal kwaliteitsmanagement
JAARTAL: 1998
UITGEVERIJ: GARANT
Tiensesteenweg 83
3010 LEUVEN
BELGIË
GARANT
Koninginnelaan 96
7315 EB APELDOORN
NEDERLAND
AANTAL BLZ.: 133
ISBN: 90-5350-735-3
BESTELADRES: VOCA - Abdij van Park 6 - 3001 HEVERLEE
FAX: 016 40 45 62
E-MAIL: ccv.voca@kerknet.be
KOSTPRIJS: 550 BEF